Posłużymy się podejściem do VAZIANI z punktu BAGEM.
ILS
![[Obrazek: ils01.webp]](https://i.postimg.cc/pLXLyJnd/ils01.webp)
Podobnie jak Tacan, ILS to urządzenie wysyłające sygnały naprowadzania jednak wiązki są sprecyzowane.
Umożliwia to przesłanie dokładnej pozycji względem lotniska.
Jest to ukazane na HSI poprzez dwa wskaźniki, poziomy i pionowy adekwatnie do pozycji maszyny.
![[Obrazek: ils02.webp]](https://i.postimg.cc/htyPmQ91/ils02.webp)
Poradnik jak działa ILS, i ważne ustawienia przed lądowaniem z jego użyciem.
Link
![[Obrazek: Vaziani-App.jpg]](https://i.postimg.cc/tgW4vBgP/Vaziani-App.jpg)
Punkt BAGEM znajduję się w odległości 25nm od VAZIANI na kursie magnetycznym 072`.
Jest to punkt HOLDING przy podejściu do tego lotniska.
Optymalne jest ustawienie się wcześniej na zadanym kursie i oczywiście odpowiedni meldunek na SRS.
Pierwszy holding jest na wysokości 14000ft, po zgłoszeniu otrzymamy odpowiedni komunikat od grupy na holdingu z podaniem wysokości. Przyjmujemy separację wysokości 1000ft. Po zejściu z holdingu obniżamy pułap do min 4000ft na prostej do punktu ARK-11.
Będąc na około 13 mili wykonujemy skręt w prawo na ARC-11, czyli musimy utrzymać odległość 11nm od TCN:22X.
![[Obrazek: d2.jpg]](https://i.postimg.cc/D0B30M29/d2.jpg)
Lecąc do radiala 140 obniżamy pułap do 3000ft (radarowy), ustawiamy na HSI kurs do pasa 310` który będziemy przechwytywać. Radial 140 jest dodatkową wskazówką do wykonania zwrotu na 310`.
![[Obrazek: d4.jpg]](https://i.postimg.cc/HjDvp0Mq/d4.jpg)
Ustawienie kursu 310`, przechwytywana linia HSI.
![[Obrazek: d5.png]](https://i.postimg.cc/xd15Sj8y/d5.png)
Pozycja maszyny po wyrównaniu lotu i zejściu z ARK-11.
![[Obrazek: d6.jpg]](https://i.postimg.cc/K8wjmJvq/d6.jpg)
Przed wejściem na prosta włączamy ILS na panelu pod HSI.
Przechwycenie ILS na prostej, staramy się utrzymać dwie linie jak na foto.
![[Obrazek: d7.jpg]](https://i.postimg.cc/zB01GGFz/d7.jpg)
![[Obrazek: d8.jpg]](https://i.postimg.cc/d3htMCcP/d8.jpg)
Widoczność pasa około 1.5 nm, mamy boczny wiatr dlatego wyjście jest z przesunięciem na HUD.
![[Obrazek: d10.jpg]](https://i.postimg.cc/dtKtNLNX/d10.jpg)
Jeżeli nie uda nam się wykonać podejścia odchodzimy na BAGEM, jak pokazuje szkic.
ILS
![[Obrazek: ils01.webp]](https://i.postimg.cc/pLXLyJnd/ils01.webp)
Podobnie jak Tacan, ILS to urządzenie wysyłające sygnały naprowadzania jednak wiązki są sprecyzowane.
Umożliwia to przesłanie dokładnej pozycji względem lotniska.
Jest to ukazane na HSI poprzez dwa wskaźniki, poziomy i pionowy adekwatnie do pozycji maszyny.
![[Obrazek: ils02.webp]](https://i.postimg.cc/htyPmQ91/ils02.webp)
Poradnik jak działa ILS, i ważne ustawienia przed lądowaniem z jego użyciem.
Link
![[Obrazek: Vaziani-App.jpg]](https://i.postimg.cc/tgW4vBgP/Vaziani-App.jpg)
Punkt BAGEM znajduję się w odległości 25nm od VAZIANI na kursie magnetycznym 072`.
Jest to punkt HOLDING przy podejściu do tego lotniska.
Optymalne jest ustawienie się wcześniej na zadanym kursie i oczywiście odpowiedni meldunek na SRS.
Pierwszy holding jest na wysokości 14000ft, po zgłoszeniu otrzymamy odpowiedni komunikat od grupy na holdingu z podaniem wysokości. Przyjmujemy separację wysokości 1000ft. Po zejściu z holdingu obniżamy pułap do min 4000ft na prostej do punktu ARK-11.
Będąc na około 13 mili wykonujemy skręt w prawo na ARC-11, czyli musimy utrzymać odległość 11nm od TCN:22X.
![[Obrazek: d2.jpg]](https://i.postimg.cc/D0B30M29/d2.jpg)
Lecąc do radiala 140 obniżamy pułap do 3000ft (radarowy), ustawiamy na HSI kurs do pasa 310` który będziemy przechwytywać. Radial 140 jest dodatkową wskazówką do wykonania zwrotu na 310`.
![[Obrazek: d4.jpg]](https://i.postimg.cc/HjDvp0Mq/d4.jpg)
Ustawienie kursu 310`, przechwytywana linia HSI.
![[Obrazek: d5.png]](https://i.postimg.cc/xd15Sj8y/d5.png)
Pozycja maszyny po wyrównaniu lotu i zejściu z ARK-11.
![[Obrazek: d6.jpg]](https://i.postimg.cc/K8wjmJvq/d6.jpg)
Przed wejściem na prosta włączamy ILS na panelu pod HSI.
Przechwycenie ILS na prostej, staramy się utrzymać dwie linie jak na foto.
![[Obrazek: d7.jpg]](https://i.postimg.cc/zB01GGFz/d7.jpg)
![[Obrazek: d8.jpg]](https://i.postimg.cc/d3htMCcP/d8.jpg)
Widoczność pasa około 1.5 nm, mamy boczny wiatr dlatego wyjście jest z przesunięciem na HUD.
![[Obrazek: d10.jpg]](https://i.postimg.cc/dtKtNLNX/d10.jpg)
Jeżeli nie uda nam się wykonać podejścia odchodzimy na BAGEM, jak pokazuje szkic.
![[Obrazek: Maj-Hancer.png]](https://i.postimg.cc/8FBTwNVj/Maj-Hancer.png)