DCS World Polska, VFW-304
Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Urządzenia pokładowe
#1
TRANSPONDER

Dodano nam możliwość włączenia transpondera, będąc na serwerach online korzystających z SRS (DCS-Simple Radio Standalone).

[Obrazek: transponder.webp]

Tylko parę modeli może korzystać z transpondera, włączając go w kabinie samolotu. Pozostałe maszyny muszą ustawiać go w panelu radia, włączając zakładkę "toggle radio overlay". Kody wysyłają odpowiednią informację do LotAtc. Serwer, na który się logujecie, powinien podawać info o standardowym ustawieniu MODE 3/A np. 7000. Korzystając z transpondera należy włączyć MODE 4, oraz w celu ustawienia odpowiedniego kodu przełącznik MASTER na NORM. W innych trybach nie mamy możliwości zmiany kodu, są tylko już zaprogramowane wartości. Przełącznik IDENT, sygnalizuję naszą ikonkę na ekranie radaru, włączamy na życzenie Awacs. Transponder jest przeznaczony dla programu obsługującego AWACS, czyli w naszym przypadku LotAtc.
Funkcja ta jest testowana na naszym serwerze i sprawdza się dobrze.


TACAN

Jest to radiolatarnia, która na określonej częstotliwości nadaję sygnał przechwytywany przez urządzenia pokładowe.
Dane te są obrazowane na urządzeniach pokładowych, takich jak HSI.
W każdym modelu system ten jest różnie ustawiany,
czasem stanowi osobny panel jak np. w A-10C czy F-14B.


[Obrazek: tacan.webp]

W F/A-18C jest włączany i ustawiany z ogólnego komputera pokładowego, znajdującego się na przednim panelu.Każdy model może mieć typowe dwa ustawienia Tacan, czyli tryby pracy:

  1. T/R, ustawienie "X" dla lotnisk i lotniskowców.
  2. A/A T/R, ustawienie "Y" dla tankowców oraz innych samolotów.


RADIO

Jest to dość ważny elementy współczesnych samolotów bojowych, służy nie tylko do komunikacji między pilotami,
ale przede wszystkim z kontrolą obszaru czy lotniska.
Wybierane poprzez meny (F10), jest elementem wskazującym nam czynny pas do startów i lądowań.
Jest także pomocne w naprowadzaniu na podejście do ścieżki schodzenia.
W zależności od typu maszyny mogą to być dwa lub trzy radia.
Dzielą one się na pasma częstotliwości:

- niskie od 30 MHz
- średnie od 120 MHz
- wysokie od 225 MHz

W zależności od modelu samolotu, częstotliwości radia są różnie ustawiane.
Mogą być to różne urządzenia każde z własnym zakresem częstotliwości jak np. w A-10C czy F-16C.
W F/A-18C są dostępne dwa pasma częstotliwości na jednym radiu, czyli na każdym z dwóch można mieć podobne nastawy.
W DCS każde radio ma swoje odzwierciedlenie w menu tekstowym, jest ono wyświetlane w prawym rogu monitora. Menu wywoływane przez różna kombinacje klawiszy, przeważnie jest to RALT+ \, RSHIFT+\.
Ważne jest, żeby menu odpowiadało danemu radiu inaczej ATC nam nie odpowie.


SNAP VIEW

W celu ułatwienia operowania na urządzeniach danej maszyny DCS oferuję nam tz. Snap View. Inaczej mówiąc przez przytrzymanie kombinacji odpowiednich klawiszy mamy widok skierowany na daną część kokpitu. Poniżej zamieszczam filmik jak z tego dodatku korzystać.

Link

OFFSET - przykład z A10C

Nie wiedziałem gdzie umieścić ten poradnik, jest on raczej skierowany do pilotów A-10C ale też należy do szkoły pilotażu. Dlatego umieszczony zostaje na tej stronie. Jest to tworzenie waypointów na podstawie danych przekazanych przez inną jednostkę, względem określonego punktu na mapie teatru działań. Użyty waypoint jest ustawiany przez MM w trakcie projektowania misji i odnosi się dla danej koalicji. Bullseye - jest właśnie tym waypointem, który wprowadzany jest z automatu do komputera pokładowego samolotu. Awcas oraz inne jednostki mogą odnosić się do niego, w celu podawania namiaru na jednostki wroga zapobiegając wykryciu, w przypadku podsłuchiwania transmisji radiowych. Maszyny takie jak właśnie A-10C, mają możliwość wprowadzenia podanych danych do komputera nawigacyjnego w celu stworzenia waypoint.

Link

UWAGA - poradniki nie są pierwszej młodości, jeżeli jakieś ustawienia uległy zmianie zostaną opisane. Proszę o info na priv.

[Obrazek: Maj-Hancer.png]


Skocz do:

User Panel Messages

Announcements
Announcement #1 8/1/2020
Announcement #2 8/2/2020
Announcement #3 8/6/2020