DCS World Polska, VFW-304
Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Diagramy
#1
Ponieważ diagramy te przez nas używane są niedokładne, szczególnie odległości i wysokości nie odpowiadają normalnemu zejściu.
Wdrażamy projekt poprawienia lub zrobienia dla naszego skrzydła nowych.

Opracujemy nowe charty tylko dla 304, nie będą przez nas wykorzystywane inne wrzucone wcześniej. 
Chętnych z projektami zapraszam na Priv.
Odpowiedz
#2
A dlaczego te zmiany były potrzebne?

Przy podejściu - od punktu bagem do turban ma się mnóstwo czasu na przestawienie wysokościomierza barometrycznego na QFE lotniska i utrzymanie się powyżej 5000.
Obniżenie i przesunięcie punktu Bagem też jest trochę dziwne i może wprowadzić zamieszanie, gdzie część flightów ma różne diagramy podejść.
Odpowiedz
#3
(03-10-2022, 11:24 AM)Jawor napisał(a): A dlaczego te zmiany były potrzebne?

Przy podejściu - od punktu bagem do turban ma się mnóstwo czasu na przestawienie wysokościomierza barometrycznego na QFE lotniska i utrzymanie się powyżej 5000.
Obniżenie i przesunięcie punktu Bagem też jest trochę dziwne i może wprowadzić zamieszanie, gdzie część flightów ma różne diagramy podejść.

Nie, ponieważ zejście z FL140 na FL45, w punkcie Fann było bardziej nie realne zwracając uwagę na inne chart-y.
Lotniska nie mają oryginalnych, dlatego jest dowolność interpretacji, te publikowane też były tworzone przez kogoś a nie z jakiś zapisów. My ustawiamy pod nasze skrzydło, żeby nam się dobrze latało i było to zrozumiałe. Oczywiście wszelkie uwagi mile widziane ii będziemy uwzględniać, to są propozycję które mogą być wykorzystywane przez MM lub nie.
Odpowiedz
#4
Bo jeśli zakładasz, że w między Bagem a Fann masz zejść z wysokości powyżej FL140 na 5000 QFE, to rzeczywiście jest to niewykonalne, ale zwróć uwagę, że dopiero na punkcie Turban masz inofmacje, że masz być powyżej 5000 QFE. Czyli masz 7 mil między punktem Bagem -> Fann -> oraz cały łuk do Turban, żeby zejść z FL140, przestawić barometryczny na QFE lotniska (który poda Ci ATC AIkowe) i znaleźć się na Turbanie.
Zatem dopisanie FL45 jest moim zdaniem błędne, już na upartego można tam wpisać FL45 z dolnym podkreśleniem.

Osobną kwestią jest to, że Vaziani znajduje się dosyć wysoko, i operowanie tam przy barometrycznym 29,92 i korekta wysokości dopiero po wyjściu z Turban na ostatnich 10 milach to trochę pchanie się w kłopoty. Ponieważ na Vaziani często występuje QFE mniejsze niż 28.50. Zatem kiedy wyjdziemy w turban, przestawimy wysokościomierz na radarowy, to okaże się, że jesteśmy w opór za wysoko.
Odpowiedz
#5
(03-10-2022, 03:09 PM)Jawor napisał(a): Bo jeśli zakładasz, że w między Bagem a Fann masz zejść z wysokości powyżej FL140 na 5000 QFE, to rzeczywiście jest to niewykonalne, ale zwróć uwagę, że dopiero na punkcie Turban masz inofmacje, że masz być powyżej 5000 QFE. Czyli masz 7 mil między punktem Bagem -> Fann -> oraz cały łuk do Turban, żeby zejść z FL140, przestawić barometryczny na QFE lotniska (który poda Ci ATC AIkowe) i znaleźć się na Turbanie.
Zatem dopisanie FL45 jest moim zdaniem błędne, już na upartego można tam wpisać FL45 z dolnym podkreśleniem.

Osobną kwestią jest to, że Vaziani znajduje się dosyć wysoko, i operowanie tam przy barometrycznym 29,92 i korekta wysokości dopiero po wyjściu z Turban na ostatnich 10 milach to trochę pchanie się w kłopoty. Ponieważ na Vaziani często występuje QFE mniejsze niż 28.50. Zatem kiedy wyjdziemy w turban, przestawimy wysokościomierz na radarowy, to okaże się, że jesteśmy w opór za wysoko.

Zaraz, kto operuje na 29.92 w strefie lotniskowej ? i jeszcze raz to jest nasz wybór, spoko można wykonać inny chart i olać ten całkowicie.
Odpowiedz


Skocz do:

User Panel Messages

Announcements
Announcement #1 8/1/2020
Announcement #2 8/2/2020
Announcement #3 8/6/2020