Liczba postów: 97
Liczba wątków: 77
Dołączył: Nov 2021
02-16-2022, 12:02 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-10-2022, 05:51 PM przez Hancer.)
Ponieważ diagramy te przez nas używane są niedokładne, szczególnie odległości i wysokości nie odpowiadają normalnemu zejściu.
Wdrażamy projekt poprawienia lub zrobienia dla naszego skrzydła nowych.
Opracujemy nowe charty tylko dla 304, nie będą przez nas wykorzystywane inne wrzucone wcześniej.
Chętnych z projektami zapraszam na Priv.
Liczba postów: 3
Liczba wątków: 0
Dołączył: Jan 2022
A dlaczego te zmiany były potrzebne?
Przy podejściu - od punktu bagem do turban ma się mnóstwo czasu na przestawienie wysokościomierza barometrycznego na QFE lotniska i utrzymanie się powyżej 5000.
Obniżenie i przesunięcie punktu Bagem też jest trochę dziwne i może wprowadzić zamieszanie, gdzie część flightów ma różne diagramy podejść.
Liczba postów: 3
Liczba wątków: 0
Dołączył: Jan 2022
Bo jeśli zakładasz, że w między Bagem a Fann masz zejść z wysokości powyżej FL140 na 5000 QFE, to rzeczywiście jest to niewykonalne, ale zwróć uwagę, że dopiero na punkcie Turban masz inofmacje, że masz być powyżej 5000 QFE. Czyli masz 7 mil między punktem Bagem -> Fann -> oraz cały łuk do Turban, żeby zejść z FL140, przestawić barometryczny na QFE lotniska (który poda Ci ATC AIkowe) i znaleźć się na Turbanie.
Zatem dopisanie FL45 jest moim zdaniem błędne, już na upartego można tam wpisać FL45 z dolnym podkreśleniem.
Osobną kwestią jest to, że Vaziani znajduje się dosyć wysoko, i operowanie tam przy barometrycznym 29,92 i korekta wysokości dopiero po wyjściu z Turban na ostatnich 10 milach to trochę pchanie się w kłopoty. Ponieważ na Vaziani często występuje QFE mniejsze niż 28.50. Zatem kiedy wyjdziemy w turban, przestawimy wysokościomierz na radarowy, to okaże się, że jesteśmy w opór za wysoko.