VFW304
Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
"Fast strike"
#1
Misja na której sensowny przebieg wpływ będzie miała obsada. Jeżeli nie będzie minimum 6 A-10, 4 F-16, 2 Mirków 2000, 2 F-15 plus minimum 1 UH-1H to nie będzie sensu jej odpalać. Ideał to pełny skład: 8x A-10C, 4x F-16C, 4x F-15C, 3x M-2000C, 2x UH-1H. jako zapchaj dziury są 2x F/A-18C i 2x F-14B ale nie maja przydzielonych zadań i waypointów itp. Jeżeli nie będzie minimalnego składu jaki podałem F-14 i F-18 nie polecą wcale. 

Nie podaję tez terminu bo chciałbym, żeby potencjalnie zainteresowani w tym temacie pod tym postem wrzucili propozycje terminów jaki im pasują. Na tej podstawie spróbujemy ustalić kiedy ją polecieć. 

I jeszcze jedno - nie będzie łatwo Wink ani dla A-G ani dla A-A ani dla wiatrakówWink

FAST STRIKE

     SYTUACJA:

Po ostatnich kilku tygodniach działań udało się ustabilizować granicę między kontrolowanymi terenami wokół lotnisk Beslan i Mozdok. Mimo planów dowództwa, żeby na tym etapie umocnić siły, granice i ściągnąć większe siły w ten rejon, ruchy przeciwnika z kilku ostatnich dni, przegrupowywanie znacznych sił wojsk zmechanizowanych w tym czołgów i artylerii oraz śmigłowców zmusiły nasz sztab do przygotowania kilku szybkich uderzeń uprzedzających na najbliższe obiekty w tym lotniska. Pierwszym celem jest Nalchik.
Na północ od lotniska przeciwnik założył bazę w której koncentruje coraz większe siły zmechanizowane. W obecnej sytuacji może tam być już odpowiednik batalionowej grupy taktycznej liczącej około 800 żołnierzy i prawie setkę pojazdów w tym około 20-30 czołgów T-72B3. Decyzja o ataku na lotnisko jest połączona z próbą wyciągnięcia w kierunku atakowanego obiektu części sił tej grupy i związanie ich walką z jednostkami naziemnymi atakującym Nalchik a następnie zniszczeniu jak największej ich liczby przy użyciu lotnictwa taktycznego.



     ZADANIE:

Operacja podzielona jest na dwa etapy, pierwszy to przełamanie  obrony przepraw mostowych na rzekach Cherek i Terek zanim zostaną wzmocnione, następnie z marszu atak na miejscowość Nalchik i lotnisko.
W tym samym czasie lotnictwo ma unieszkodliwić obronę OPL – systemy radarowe baterii rakiet ziemia – powietrze, i samobieżne zestawy taktycznej OPL.
Grupa rozpoznawczo – szturmowa Dagger ominie lotnisko od zachodu i zajmie pozycje na północy Nalchik w kierunku na Baksan gdzie zgrupowane są jednostki zmechanizowane wroga. Jej zadaniem będzie obserwacja, rozpoznanie i związanie walką pierwszych sił wsparcia, które zostaną wysłane w kierunku lotniska. Grupa Dagger powinna wezwać natychmiast wsparcie powietrzne o ile nie będzie go akurat nad Nalchikiem.

     Drugi etap działań to zniszczenie jak największej liczby pojazdów wysłanych jako wsparcie z Baksan. To głównie zadanie dla wysłanych w to miejsce A-10.
     W zależności od rozwoju sytuacji operacja zakończy się w chwili przejęcia Nalchik i lotniska oraz zablokowaniu drogi wysłanym tam jednostkom wsparcia. O ile niskie straty na to pozwolą być może ruszymy na Baksan. POWODZENIA.



     METEO:


Data: 21112021
Godzina rozpoczęcia działań: 0800
Temperatura: 0ºC
Ciśnienie: 76,0 mmHg / 29,92 inHg QNH
Wiatr: z kierunku 068
Zachmurzenie: podstawa chmur 9500 feet / 3100 m.
Widoczność 3 – 5 km
Możliwy deszcz/śnieg

     ZAPLECZE/LOGISTYKA/WSPARCIE:

[Obrazek: Screenshot-2.png]

[Obrazek: Screenshot-1.png]



      PRZYDZIAŁ SIŁ, CELE, ZADANIA:

BOAR, TUSK: CAS
A-10C II Boar-1 30.00 Mhz
A-10C II Tusk-1 31.00 Mhz

Wsparcie sił  lądowych w ataku na lotnisko Nalchik.
W pierwszej fazie pomoc w eliminacji sił przeciwnika rozlokowanych przy przeprawach przez rzekę Cherek oraz Terek. PRIORYTETEM jest zachować sprawne przeprawy. W przypadku ich zniszczenia jednostki naziemne nie będą w stanie przedostać się i uderzyć w rejon miasta i lotniska Nalchik w skoordynowanym czasie.

W drugiej fazie powstrzymanie ewentualnego wsparcia przeciwnika wysłanego z miejscowości Baksan na północ od Nalchika. Wywiad w oparciu o zdjęcia satelitarne twierdzi, że w Baksan przeciwnik zorganizował bazę dla swoich sił zmechanizowanych. Można się spodziewać około jednego batalionu zmechanizowanego w samym Baksan.
Nad Baksan sięga parasol obrony rakietowej baterii typu S-300P (SA-10 "Grumble"), które chronią lotnisko w Mineralnych Wodach oraz rozmieszczone wokół miasteczka wyrzutnie systemu 2K12 "Kub"(SA-6 "Gainful"), ich stacja radiolokacyjna umiejscowiona jest około 10 mil na północ od Baksan, na wschodnich obrzeżach miejscowości Progress. Atak na bazę w Baksan z tego powodu jest dość ryzykowny. Poza tym znajdują  się  tam zestawy taktyczne TOR i Tunguska. Południowe podejście do miejscowości Kyzburun / Baksan bronione jest przez kilka zestawów ZSU-57-2 wspierających dwa zestawy 9K33 "Osa"(SA-8 "Gecko").
Z powodu skoncentrowania tak silnej OPL w okolicy Baksan zaleca się utrzymanie kontroli nad wąskim pasem między Nalchik a Chegem, którym najprawdopodobniej ruszy z północy wsparcie dla atakowanego lotniska. Atakami typu "stand-off" powinno się  udać powstrzymać pojazdy przeciwnika przed wejściem do Nalchik. Nasze jednostki lądowe po wyeliminowaniu obrony lotniska zajmą pozycję na północnych rubieżach Nalchik skąd będą blokowały podejście wsparcia przeciwnika.



DODGE: SEAD / AIR COVER
F-16C Dodge-1 306.00 Mhz


W rejonie przepraw przez rzeki jednostki naziemne przeciwnika dysponują zestawami ręcznymi typu Igla/Striela oraz zestawami samobieżnymi ZSU-23-4 "Shilka"oraz 2K22 "Tunguska"(SA-19 "Grison").
W bezpośredniej strefie lotniska znajduje się na pewno jedna wyrzutnia 9K330 "Tor"(SA-15 Gauntlet") - jej ostatnia znana lokalizacja to teren stadionu sportowego na zachód od pasa startowego, jeden zestaw 9K33 "Osa"(SA-8 "Gecko") oraz przynajmniej jeden zestaw 2K22 "Tunguska"(SA-19 "Grison").
Między miejscowościami Nalchik – Kenzhe – Shalushka na otwartej przestrzeni znajduje się stacja wykrywania i naprowadzania baterii 2K12 "Kub"(SA-6 "Gainful"). Druga bateria tego samego typu znajduje się wokół miejscowości Baksan (trzy wyrzutnie) a sama stacja radiolokacyjna około 10 mil na północ od Baksan.

Priorytetem dla misji SEAD powinno być unieszkodliwienie obu stacji radiolokacyjnych baterii 2K12 "Kub" oraz zestawów bezpośredniej OPL lotniska – 9K330 "Tor"(SA-15 Gauntlet") i 9K33 "Osa"(SA-8 "Gecko"). O ile Dodge-1 po likwidacji tych celów będzie jeszcze dysponował pociskami antyradarowymi powinien skontaktować się z grupami Boar i Tusk celem ustalenia czy znajdują się jeszcze jakieś istotne cele OPL w ich obszarach działania. Jeżeli nie – zgoda na unieszkodliwienie ewentualnych pozostałych jednostek OPL wg własnego uznania. 

Po wykonaniu misji SEAD Dodge-1 przejmuje bezpośrednią osłonę Boar-1 i Tusk-1 


ENFIELD: FIGHTER SWEEP
F-15C Enfield-1 305.00 Mhz


Podstawowe zadanie – usunięcie wszystkich samolotów wroga ze strefy działań. Zapewnienie przewagi powietrznej oraz eliminowanie zbliżających się do strefy działań zagrożeń w powietrzu. Priorytet myśliwce i myśliwce wielozadaniowe


 
SPRINGFIELD: STRIKE /AIR INTERDICTION
M-2000C Springfield-1 302.00 Mhz


Wsparcie ataku na lotnisko. Atak na pas startowy w celu wyłączenia lotniska z użycia na czas operacji.
Po informacji o usunięciu podstawowego zagrożenia środkami OPL w obrębie lotniska (baterie "Kub" i zestaw "Tor") atak na pas startowy i drogi kołowania. O ile warunki pozwolą najlepszym wyjściem byłoby wyłączenie pasa poprzez zniszczenie / zablokowanie dróg dojazdowych do niego.
Po wykonaniu ataku udajecie się na południe strefy działań i monitorujecie ewentualny ruch cywilnych maszyn które regularnie latają na trasie Turcja – Gruzja – Rosja. Nie mamy pewności, czy w czasie trwania operacji nie będą miały miejsca próby lotów na tej trasie. Strefa "No fly" jest miejscem, z którego bezwzględnie należy zawrócić każdy nie biorący udziału w operacji samolot – szczególnie maszyny cywilne. Zmusić go do zawrócenia na południe w kierunku lotniska Tibilisi lub Senaki.


UZI: TRANSPORT FAC / CSAR
UH-1H Uzi-1 125.00 Mhz
UH-1H Uzi-2 125.00 Mhz

Transport i desantowanie oddziału sił specjalnych z misją FAC (Forward Air Controller) w pobliże dwóch przepraw przez rzekę Cherek. Specjalsi mają zlokalizować i oznaczyć laserem jednostki zabezpieczające przeprawy mostowe dla naszych sił naziemnych i lotnictwa. Po przejęciu przepraw i przekroczeniu rzeki przez nasze siły lądowe ewakuacja oddziału SF i w zależności od rozwoju sytuacji – desantowanie SF-ów w kolejne miejsce w pobliże lotniska Nalchik, lub odstawienie oddziału na FARP "Moskwa".

Zabezpieczenie działań od strony medevac.
Starty z FARP "Moskwa", który jest najbardziej wysuniętym lądowiskiem polowym w kierunku głównych celów operacji. W razie potrzeby wsparcia / osłony wszystkie operujące w rejonie jednostki powietrzne są zobowiązane do odpowiedzi na wezwanie maszyn CSAR i zapewnienie im niezbędnego wsparcia. Maszyna to tylko kupa złomu i kilkaset godzin pracy fabryki, pilot – zwłaszcza doświadczony – to lata nauki, treningów i zdobywanego doświadczenia.




     Mapa w najbliższym czasie.

>>>>>>>>>>>>Termin najwcześniej przyszły tydzień ale zależny od ilości uczestników<<<<<<<<<<<<<<<
Więc na spokojnie Wink 
Odpowiedz
#2
Proponuje jutro 17.11 lub Wtorek 23.11 Mogę lecieć F-18 lub F 15 ewentualnie mogę usiąść na AWACS jeśli obsada będzie pełna Smile
Odpowiedz
#3
Piszę się na tę robotę.  Cool 
Postaram dopasować się do ustalonego terminu.
MIRAGE 2000C // C-101 // AV-8B HARRIER // SA-342 GAZELLE
Odpowiedz
#4
Obiecane dane wywiadu i mapa:


MAPA TERENU OPERACJI

[Obrazek: Mapa-1.jpg]



1 - Przeprawa północna (North Bridge):

[Obrazek: North-bridge-train1.jpg]
Rail bridge / Most kolejowy

[Obrazek: North-bridge-train2.jpg]
[Obrazek: North-bridge-train3.jpg]
North bridge - road


[Obrazek: North-bridge2.jpg]

[Obrazek: North-bridge3.jpg]

2 - Przeprawa wschodnia (East Bridge):

[Obrazek: East-bridge-1.jpg]

[Obrazek: East-bridge-2.jpg]

[Obrazek: East-bridge-3.jpg]

3 - Przeprawa południowa (South Bridge):

[Obrazek: South-bridge-1.jpg]

[Obrazek: South-bridge-2.jpg]

4 - Bezpośrednie wsparcie dla South bridge i East bridge:

[Obrazek: South-East-group1.jpg]

[Obrazek: South-East-group2.jpg]

Dane wywiadu Nalchik i Baksan

Nalchik i okolice:

[Obrazek: Mapa-2.jpg]
Bateria Tor stadion sportowy Nalchik - wschód od lotniska:
[Obrazek: Tor-Nalchik-1.jpg]

[Obrazek: Tor-Nalchik-2.jpg]

Radar zestawu Buk wschód od lotniska Nalchik:[Obrazek: Buk-1.jpg]
[Obrazek: Buk-1a.jpg]

Garnizon lotniskowy Nalchik:
[Obrazek: Nalchik-garnizon.jpg]

Radar baterii Buk miejscowość Progres - północ od Baksan:
[Obrazek: Buk-2.jpg]

[Obrazek: Buk-2a.jpg]

[Obrazek: Buk-2b.jpg]

Miejscowość Kyzburun - południowe przedmieścia Baksan - stanowiska Osa:
[Obrazek: Kyzburun-1-Osa.jpg]

[Obrazek: Kyzburun-2-Osa.jpg]

Miejscowość Baksan - miejsce koncentracji zmechanizowanej batalionowej grupy zadaniowej:
[Obrazek: Baksan.jpg]
Most południowy Baksan
[Obrazek: Baksan-bridge-1.jpg]
[Obrazek: Baksan-bridge-2.jpg]

FARP Baksan
[Obrazek: FARP-Baksan.jpg]

FOB zmechanizowanej batalionowej grupy zadaniowej
[Obrazek: Zgrupowanie-Baksan-1.jpg]
[Obrazek: Zgrupowanie-Baksan-2.jpg]
[Obrazek: Zgrupowanie-Baksan-3.jpg]

Samobieżna bateria Tor zabezpieczająca teren FOB
[Obrazek: Tor-Baksan.jpg]

Odpowiedz
#5
Poleciałbym ale najbliższy weekend (19-21) mi odpada w całości

Mogę zasiąść do M2000 (atak na pas) pod warunkiem że będzie error, albo znajdziemy czas przećwiczyć bombki na pasy startowe.

Mogę też polecieć F-16 SEAD

Sugestia do Autora, jeżeli jest taki wymóg ilości maszyn to może zmniejszyć ilości wroga? (czytaj przygotować alter misje na wypadek nie stawiennictwa odpowiedniej ilości osób.
Odpowiedz
#6
(11-19-2021, 11:51 AM)chosenone napisał(a): Sugestia do Autora, jeżeli jest taki wymóg ilości maszyn to może zmniejszyć ilości wroga? (czytaj przygotować alter misje na wypadek nie stawiennictwa odpowiedniej ilości osób.

To tak nie działa Tongue

Jak pisałem - nie ma ciśnienia. Ta misja może się odbyć za tydzień, miesiąc rok Wink Będzie kiedyś dzień kiedy będzie komplet luda to polecimy.

"Balansowanie" ilości przeciwników do ilości lecących to robienie misji od nowa. Zwłaszcza takiej jak ta. Szkoda czasu i roboty. Lepiej "na za chwilę" zrobić nową - inną.
Odpowiedz


Skocz do:

User Panel Messages

Announcements
Announcement #1 8/1/2020
Announcement #2 8/2/2020
Announcement #3 8/6/2020